.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع جمهوری اسلامی 1 شنبه

امام جمعه ابركوه در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته از درخواست جمعي از اعضاي مجلس خبرگان براي انتشار رساله عمليه رهبر معظم انقلاب خبر داد. حجت الاسلام والمسلمين غفوري تاكيد كرد اين موضوع بسيار مهم است چون مقلدين مقام معظم رهبري در داخل و خارج از كشور بسيار زيادند و هنوز هم مخصوصا از ميان نسل جوان رو به افزايش هستند و همه مجبورند از مجموعه اي استفتائات معظم له استفاده كنند و يا با تماس با دفتر و نمايندگان ايشان فتاواي معظم له را بدست آوردند كه اكثرا از اين جهت با مشكلاتي مواجه هستند.

روابط عمومي يكي از شركت هاي دولتي تابعه وزارت نيرو در اهواز با صرف هزينه هاي كلان به جاي انجام وظيفه قانوني خود با ترتيب دادن كنسرت موسيقي و تكثير لوح هاي فشرده در تيراژ وسيع و توزيع مجاني آن عملا به ترويج موسيقي مي پردازد. متاسفانه اين رويه كه بيشتر با هدف هاي تبليغاتي خاص صورت مي گيرد شيوه برخي از ادارات ديگر در استان خوزستان نيز شده است و به قول خودشان با هدف كمك به فرهنگ و هنر استان انجام مي شود.

يك سايت خبري غربي به نقل از منابع رسمي آمريكا اعلام كرد واشنگتن پس از انتخابات رياست جمهوري در 4 نوامبر رسما گشايش دفتر حافظ منافع را در ايران با اعزام ديپلماتها به تهران اعلام مي كند. به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از استار تريبون آمريكا در نظر دارد ديپلماتهاي خود را براي اولين بار پس از تسخير لانه جاسوسي به ايران اعزام كند. به نوشته اين سايت خبري اين تصميم از طريق پيامهايي به اطلاع ايران رسيده و آمريكا هم اكنون درحال جستجو براي يافتن افراد (ديپلماتهاي ) مناسب براي اعزام به ايران است . آمريكا اعلام كرده « هدف از گشايش دفتر حافظ منافع خود در تهران نزديك كردن دولتهاي ايران و آمريكا به هم نيست بلكه هدف نزديك شدن آمريكا به ملت ايران است و برهمين اساس درصورت گشايش اين دفتر در تهران ديپلماتهاي آمريكا اقدام به انجام كارهايي همچون تسهيل مبادلات فرهنگي صدور گذرنامه براي ايرانيهاي خواهان سفر به آمريكا و تلاش براي بهبود وجهه آمريكا در ميان مردم ايران خواهند كرد » . اعلام پياپي اخبار گشايش دفتر حفاظت منافع آمريكا در تهران درحالي است كه رهبر معظم انقلاب با هرگونه مذاكره و اقدامي در زمينه نزديكي با آمريكا قاطعانه مخالفت مي كنند.

آمريكا در يك پيش دستي به نيروهاي خود در تهران آماده باش جنگي داد . به گزارش البرز مدير اخبار اين شبكه آمريكايي ABC شبكه از مديران خود در خاورميانه و بويژه تهران خواست خود را براي حضور در يك ميدان جنگي آماده سازند. اين گزارش حاكيست مدير اخبار اين شبكه از احتمال حمله نظامي رژيم صهيونيستي به تاسيسات هسته اي نطنز خبر داده و از همكارانش در تهران خواسته است تا خود را جهت پوشش كامل اين حمله احتمالي آماده سازند! اين خبر درحالي بگوش ميرسد كه گويا دستور مذكور در راستاي آغاز يك در راستاي اهداف يهوديان A . B . C جنگ رواني هماهنگ ميان رسانه هاي همسو در غرب عليه ايران صورت ميگيرد . شبكه تلويزيوني كار مي كند و مدير عامل آن « لئونارد گلدن سان » يك يهودي متنفذ است كه دو يهودي ميليونر ديگر به نامهاي « اولئون هيس » و « اورت اورليك » با او همكاري دارند.

يك روزنامه آمريكائي نوشت : « دولت بوش در آذرماه پس از انتخابات رياست جمهوري آمريكا تصميم مهم خود درباره ارتباط با جمهوري اسلامي ايران را اعلام خواهد كرد » . به گزارش « فردا » مك كلاتچي به نقل از يك مقام آگاه آمريكايي نوشته است : هنوز از پاسخ دولت ايران به اين نامه محرمانه خبري دردست نيست .

دولت آمريكا در ادامه تحريم هاي يكجانبه و غيرقانوني خود كه خارج از چارچوب شوراي امنيت سازمان ملل اعمال مي شود روز پنج شنبه تحريم هاي تازه اي را عليه سپاه پاسداران تصويب كرد. به گزارش خبرنگار شهاب نيوز درحالي كه دولت آمريكا سال گذشته تحريم هاي يكجانبه اي را عليه بخش هايي از سپاه پاسداران به اجرا گذاشته بود; تحريم هاي جديد اين كشور كه روز پنج شنبه تصويب شد كل تشكيلات سپاه پاسداران به اضافه 12 شركت در كشورهاي روسيه چين كره جنوبي كره شمالي سودان و امارات را هدف قرار داده است . اين شركت ها همگي متعلق به بخش خصوصي و فعال در زمينه تسليحات نظامي هستند كه متهم شده اند با نيروهاي مسلح ايران مخصوصا سپاه پاسداران معامله داشته اند. دولت آمريكا روز پنجشنبه بانك توسعه صادرات ايران را نيز تحريم كرد. ساعاتي پس از اعلام گسترش دامنه تحريم هاي سپاه و تحريم 12 شركت به اتهام همكاري با نيروهاي نظامي ايران فدراسيون روسيه از اين تصميم دولت آمريكا مخصوصا تحريم يك شركت روسي (روس ابارون اكسپورت ) كه يكي از 12 شركت مزبور است به شدت انتقاد كرد . سرگئي لاوروف وزير امورخارجه روسيه تحريم شركت « روس ابارون اكسپورت » كه در ساخت تسليحات نظامي فعال است را مخالف قوانين بين المللي دانست و هشدار داد كه اين اقدام بر مناسبات مسكو ـ واشينگتن تاثير خواهد گذاشت . لاوروف تاكيد كرد : « تحريم هاي جديد از سوي آمريكا بدون هيچ پايه و اساس بين المللي اعمال شده اند و ما اين موضوع را در روابط خود با آمريكا به حساب خواهيم آورد » .

عليرغم مخالفت هاي صورت گرفته با برگزاري كنسرت « كريس دي برگ » در ايران اين خواننده ايرلندي از عزم خود براي اجراي برنامه در اين كشور خبر داد. به گزارش عصر ايران « دي برگ » در مصاحبه با نشريه ايرلندي هرالد گفت كه وي مصمم به اجراي كنسرت تاريخي براي يك ميليون هوادار در ايران است . وي مدعي شد سفرش در ارديبهشت امسال به تهران با دعوت دولت ايران بوده و در تهران امكان فروش يك ميليون بليط به طرفداران شركت در كنسرت وي وجود دارد.

دكتر عليرضا مرندي كه همزمان با شركت در اجلاس سازمان جهاني بهداشت در قاهره پيام رئيس مجلس شوراي اسلامي را به ابوالغيظ وزير امورخارجه احمد طيب رئيس دانشگاه الازهر و محمد سعيد طنطاوي شيخ الازهر مصر رساند در بازگشت از مصر گفت : در ديدار با وزير امورخارجه مصر به موضوع كمك به مردم مظلوم فلسطين اشاره كردم و همچنانكه رئيس مجلس در گفت وگوي تلفني با همتاي مصري خود خواستار كمك به مردم فلسطين به ويژه در نوار غزه شده بود اين موضوع را مطرح كردم . وي با بيان اينكه وزير خارجه مصر در اين ديدار درخصوص فيلم « اعدام فرعون » سوالي را مطرح كرد افزود : « در پاسخ به اين سوال همچنانكه ديگر مقامات ايراني بارها و بارها اعلام كرده اند گفتم كه تهيه اين فيلم هيچ ارتباطي با دولت ايران نداشته و اين فيلم با حمايت دولت تهيه نشده است و حتي مسوولان دولتي آن را نفي كرده اند » . دكتر مرندي با اشاره به اينكه موضوع تغيير نام خيابان خالد اسلامبولي و تقاضاي مقامات مصري در اين باره از سوي وزير خارجه مصر بار ديگر در ديدار مشترك آنها مطرح شده است ادامه داد : « در اين ديدار يادآور شدم كه مذاكرات مقامات دو كشور در اين باره ادامه دارد و تا جايي كه مي دانم طرف ايراني مطرح كرده است كه تغيير نام اين خيابان سد بزرگي در برقراري روابط دو كشور نيست و قابل حل است » . اين سخنان درحالي مطرح شده كه وزير خارجه مصر هفته گذشته ميزبان يك روحاني عراقي ضد جمهوري اسلامي ايران بوده و دولتمردان مصري از اظهارات ضد ايراني وي براي تبليغ عليه جمهوري اسلامي ايران حداكثر بهره را بردند. اظهارات دكتر مرندي نشان ميدهد نماينده بهداشت نبايد وارد سياست شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.235 seconds.